HTML

Bringing Up Baby

do you really wanna know why you're still in love with me?

Utolsó kommentek

  • Tervezem a jövőm: Szia! Köszönöm az infót, esetleg én is megkaphatnám a linket? Előre is nagyon köszönöm gaspar.csab... (2021.11.01. 17:31) Eperízű édes szerelem
  • wirwil: Szia! Köszönöm a cikket! :) A koncertfelvétel sajnos már nem érhető el, esetleg megkaphatnám? Nagy... (2021.05.16. 15:31) Eperízű édes szerelem
  • nau01: KÖSZÖNET (2021.02.28. 18:43) Eperízű édes szerelem
  • nau01: @The Last Punk In Town: Szia! Sajnos újra lemaradtam 2 évvel a Neurotic: Nők lapja c. számról, me... (2019.12.09. 13:58) Eperízű édes szerelem
  • The Last Punk In Town: @nau01: Sorry a késedelemért de, ritkán nézem már az ehhez tartozó email-fiókomat, mindenesetre ké... (2017.11.06. 19:05) Eperízű édes szerelem
  • Utolsó 20

2010.10.23. 14:19 The Last Punk In Town

Mámorba, táncba szédülünk

A Sandie Shaw-bejegyzés kapcsán söcsö kolléga arra próbált meg rávezetni, hogy ne hanyagoljam el úgy a 60-as évek zenéit, hisz bőven merítenek az általam hallgatott zenekarok a mondott korszakból. Mire én arra a következtetésre jutottam, hogy kimondva-kimondatlanul is 1976-ot, a punk kezdetét tekintem az origónak. Ezt ellenőrízendő böngésztem végig a vincseszteremen leledző mintegy ötven gigabájtnyi zenét, s mindössze négy előadóra (France Gall, Wanda Jackson, Dusty Springfield, Patsy Cline) bukkantam, akik ’76 előtt tevékenykedtek.


Plusz egy kétrészes válogatásra a harmincas-negyvenes évek magyar filmjeinek dalaiból. És ekkor csaptam a homlokomra, hogy, tényleg, ezeket még nagymamám rettenetes magyarnóta-lemezei közül bogarásztam ki, majd másoltattam kazettára és hallgattam rogyásig. Mert egyszerűen nem lehet nem szeretni ezeket a háború előtti Budapestet megidéző kabarékuplékat és sanzonokat. És, bizony, ezeknek a daloknak a szellemisége erősen jelen van a nyolcvanas évek undergroundjában is, elég csak a Beatricére, a Kontroll Csoportra, a Balatonra, a Neuroticra, a Kézi-Chopin-re vagy a 2. Műsorra gondolni.
Sőt, ha képzeletben áthangszereljük ezeket a számokat, s a vonósok és fúvósok helyére gitárt és basszust vizionálunk, egész pofás kis indiepop-dalok jöhetnének létre.


(Az említett kétrészes válogatás 1982-83-ban jelent meg, az elsőnek a címe Köszönöm, hogy imádott, míg a második a Magyar filmek dalai II. címet viseli. A kevésbé ismert dalokból állítottam össze egy kisebb válogatást).

Magyar filmek dalai (1931-1944)
01 – Mámorba, táncba szédülünk
02 – Jaj, de szép kék szeme van magának
03 - Legyen esze
04 - Van London, van Nápoly, van Konstatinápoly
05 - Egy tucat tünder nékem dalol
06 - A szivemben titokban
07 - Peches ember ne menjen a jégre
08 - A ruha a fő és benne a nő
09 - Egy édes szeszélyes
10 - Nem nősülök soha
 

Szólj hozzá!

Címkék: magyar mixtape


A bejegyzés trackback címe:

https://bringingupbaby.blog.hu/api/trackback/id/tr412393064

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása